Přítahy v předklonu s T-tyčí

  Účel cviku

  POSÍLIT VNĚJŠÍ ZÁDOVÉ PARTIE
Hlavní zapojené svaly

  VELKÝ SVAL ZÁDOVÝ (LATISIMUS)
Provedení

  Tento cvik je určen na procvičení horních zádových partií - spodek zad ani nohy by se při něm neměly zapojit. Pokud zjistíte, že nezvládnete cvik provést bez kroucení a velké dopomoci spodních zádových svalů, máte naloženo moc - uberte si jeden či dva kotouče.
  Pomocným pohybům se však do určité míry nevyhnete. Nezapomeňte však mít záda stále rovná nebo dokonce v lehkém záklonu a nikdy se neohýbejte k zemi, protože riskujete zdravotní problémy. Jelikož jde o cvik s úzkým úchopem, propracovává hlavně vnější láty, protože vnitřní zádové svalstvo tak omezeným pohybovým rozsahem moc nepostihnete. Avšak omezený pohybový rozsah zároveň znamená, že budete schopni zvedat těžší váhy, než při přítazích velké činky, takže máte v rukou výborný silový cvik.

  1.  Postavte se na podstavec s nohama téměř u sebe a s lehce pokrčenými koleny, předkloňte se a uchopte nadhmatem madlo T-tyče. Lehce natáhněte nohy a napřimte se, až bude váš trup svírat s podlahou úhel asi 45 stupňů. Potom zvedejte T-tyč k hrudníku, aniž byste tento úhel změnili.
2.  Zase pomalu klesejte, ale nepokládejte závaží na podlahu.

Nepřihlášený uživatel